Popis kurzu:
Zvládnutím typologie osobnosti pochopit chování a reakce komunikačních partnerů, naučit se odhadnout reakci komunikačního partnera, přizpůsobit mu svoje jednání a získat ho na svoji stranu. Praktickým tréninkem si prohloubit znalosti a dovednosti potřebné ke zvládnutí konfliktních i jinak vypjatých situacích. Získat vnitřní rovnováhu a jistotu svého verbálního i neverbálního projevu.-
Co je to konflikt a jeho příčiny vzniku
-
Styly jednání v konfliktu
-
Fáze řešení konfliktu
-
Nástroje k efektivnímu řešení konfliktů
-
Rozdíly mezi agresivním, pasivním a asertivním jednáním
-
Základní principy a metody asertivity
-
Prosazení oprávněného požadavku tam, kde je to potřeba
-
Jak pomocí asertivity čelit neoprávněné kritice a manipulaci
-
Jak pomocí asertivity zvládat silné emoce
-
Použití asertivity při vedení lidí, pracovním jednání, vystupování na poradách atd.
-
Praktické procvičování jednotlivých komunikačních technik
Místo konání kurzu:
ICV, Kounicova 67a, učebna bude před zahájením kurzu upřesněna.
Institut celoživotního vzdělávání VUT v Brně
Kounicova 67a
602 00 Brno