Určeno pro akademické pracovníky, začínající akademické pracovníky i studenty doktorského studia.
Obsah kurzu:
dopolední část workshopu
8:30 - 9:30 - Úvod do storytellingu
- Co je to storytelling a proč je důležitý
- Historický kontext storytellingu
- Různé formy storytellingu
- 9:30 - 10:30 - Význam storytellingu v pedagogickém kontextu
- Způsoby, jakými může storytelling zvýšit zapojení a zájem studentů
- Jak storytelling pomáhá při učení a zapamatování informací
- Využití storytellingu pro budování empatie a sociálních dovedností
10:45 - 12:00 - Prvky efektivního příběhu
- Jak vytvořit strukturu příběhu (situace, konflikt, řešení)
- Vytváření živých postav a světů
- Jak používat emocionální a vizuální jazyk
odpolední část workshopu
13:00 - 14:30 - Storytelling v praxi - jednotlivé techniky
- Story, které prodává lépe, než tabulka v excelu
- Story, které motivuje a získává lidi na naší stranu
- Story, které přesvědčí i neodborné publikum
- Story, které spojuje změnou perspektivy
- Story, které přesvědčí a vnáší do chaosu jasnost
- Story, které pomáhá vést sdílením bojů, triumfů a neúspěchu
- Story, které zapůsobí a upoutá pozornost
14:45 - 16:30 - Workshop: Vytváření vlastních příběhů
- Účastníci se rozdělí do malých skupin a pracují na vytvoření vlastních krátkých příběhů, které mohou použít ve své praxi
Přínosy pro absolventy kurzu:
Absolventi kurzu zaměřeného na storytelling v pedagogické praxi budou moci těžit z mnoha přínosů, které mohou pozitivně ovlivnit jejich profesionální i osobní život:
- Vylepšení pedagogických dovedností: Absolventi se naučí, jak efektivně využívat storytelling jako pedagogický nástroj, což může zlepšit jejich schopnost učit a zapojit studenty.
- Rozvoj komunikačních dovedností: V rámci kurzu se účastníci naučí, jak efektivně vyprávět příběhy, což může zlepšit jejich verbální a prezentaci dovednosti. To může být užitečné nejen v učení, ale také v různých jiných profesionálních a osobních
kontextech.
- Zvýšení zapojení a motivace studentů: Využitím technik storytellingu mohou pedagogové zvýšit zapojení a motivaci studentů, což může vést k lepším výsledkům učení.
- Podpora kreativity: Vyučování a učení se skrze storytelling může podpořit kreativní myšlení a fantazii jak u pedagogů, tak u studentů.
- Rozvoj kritického myšlení: Storytelling může být také využit jako nástroj pro rozvoj kritického myšlení, analytických dovedností a problémového řešení.
- Osobní růst a sebeuvědomění: Práce se storytellingem může také podpořit osobní růst a sebeuvědomění. Vyprávění a reflexe vlastních příběhů může poskytnout hlubší porozumění
vlastní identitě, hodnotám a zkušenostem.
- Zlepšení interkulturního porozumění: Při práci s příběhy z různých kultur mohou pedagogové zlepšit své interkulturní porozumění a schopnost vyučovat v různorodých třídách.
Takto získané dovednosti a znalosti mohou absolventům pomoci stát se efektivnějšími, inovativnějšími a empatickými.
Místo konání:
ICV, Purkyňova 464/118, Brno, 7. patro (učebna bude upřesněna)